II ve III uzmanlık grupları sınav sonuçları açıklandı. II uzmanlık grubunda en yüksek sonuç 397 puan, III uzmanlık grubunda ise 3 kişi 400 puan toplasa da, henüz 700 puanlık bir sonuç kaydedilmedi.
Merak ediliyor, acaba 700 puan I veya IV uzmanlık grubundan gelebilir mi? I ve IV grupların adaylarının sınavın daha zor geçtiğini vurguladıklarını göz önüne alırsak.
Bu açıdan, 700 puanlık sonucun tam da bu gruplardan çıkıp çıkmayacağı merak uyandırıyor.
AzEdu.az'a konuyla ilgili açıklama yapan eğitim uzmanı Vüsat Azizov, bu durumun genel olarak 300 puan toplayanların sayısının geçen yıla göre daha düşük olmasıyla doğrudan ilgili olduğunu belirtti:
"Devlet Sınav Merkezi tarafından 24 Mart tarihinde yapılan II ve III uzmanlık grupları blok sınavının sonuçları zaten açıklandı. Ne yazık ki, III uzmanlık grubunda 3 kişi maksimum puanı yani 400 puanı toplamayı başarsa da, mezuniyet sınavında 300 tam puan alamadıkları için bu yılki sınavda henüz 700 puanlık bir sonuç kaydedilmedi.
Bana öyle geliyor ki, bu durum genel olarak 300 puan toplayanların sayısının geçen yıla göre daha düşük olmasıyla doğrudan ilgili. Rakamlara bakarsak, 2026 yılında sadece 13 kişi mezuniyet sınavında 300 puan topladı. Karşılaştırma için söyleyeyim ki, 2025 yılında bu gösterge 45 kişiydi ve o 45 kişinin arasından 2 kişi 700 tam puan toplamayı başarmıştı. Bu yıl ise 300 puan toplayanların sayısı 13 kişidir. Ama umut ediyorum ki, önümüzdeki I ve IV uzmanlık grupları sınavlarında 700 puan toplayan adaylarımız olacak."
IV grup adayları arasından 700 puanlık bir sonucun çıkacağını tahmin ediyorum:
"Geçen yıl da IV uzmanlık grubunda 2 kişi maksimum puan toplamıştı. Bu yüzden, bu yıl da tam da IV grup adayları arasından 700 puanlık bir sonucun çıkacağını tahmin ediyorum. Her durumda, mezuniyet sınavındaki sonuçların biraz iç açıcı olmaması, zincirleme bir şekilde blok sınavının genel göstergelerine de olumsuz etkisini göstermiş oldu.
Bilindiği gibi, 2019 yılından itibaren ülkemizde mezuniyet ve blok sınavlarını kapsayan yeni sınav modeline geçilmiştir. Bu yeni modelin uygulanmasından sonra 700 maksimum puan toplayan adayların sayısında keskin bir azalma gözlemlenmeye başlanmıştır.
Eğer yeni modelin uygulandığı 2019 yılından 2025 yılına kadar olan dönemin istatistiksel göstergelerine bakarsak, açıkça görürüz ki, son yıllarda bu yüksek sonucu gösterenlerin sayısı oldukça sınırlıdır. Şöyle ki, belirtilen yıllar arasında (2019-2025 yılları arasında) cumhuriyet genelinde sadece 7 kişi maksimum sonuç göstererek 700 tam puan toplamayı başarmıştır. Bu istatistiksel rakamlar bir kez daha kanıtlıyor ki, yeni sınav mekanizması adaylardan daha derinlemesine hazırlık ve farklı bir yaklaşım gerektiriyor."
Yeni sınav modelinin uygulanmasından bu yana geçen süre zarfında sadece 7 kişi maksimum sonuç elde etmeyi başarabildi:
"Azerbaycan'da 1992 yılından itibaren yükseköğretim kurumlarına kabul sınavları test usulü ile yapılmaya başlanmıştır. O tarihten, yani 1992 yılından 2025 yılına kadar olan dönem zarfında toplamda 118 aday sınavlarda maksimum sonuç göstererek 700 tam puan toplamayı başarmıştır.
İlginç ve dikkat çekici nokta şudur ki, bu yıllar zarfında kaydedilen toplam 118 adet 700 puanlık sonucun 7'si tam da 2019 yılından 2025 yılına kadar olan son döneme düşmektedir. Bu da demektir ki, yeni sınav modelinin uygulanmasından bu yana geçen süre zarfında sadece 7 kişi en yüksek zirveyi fethedebilmiştir."