“Buraxılış və blok imtahanları birləşdirilsin, abituriyentlər 1 imtahanla universitetlərə qəbul ola bilsin”-Elçin Əfəndi
Bu il qəbul imtahanlarının nəticələrinə əsasən, qruplar üzrə 700 bal toplayan abituriyent qeydə alınmadı.
Eyni zamanda son ilərə nəzər saldıqda maksimum-700 bal toplayan abituriyentlərin sayında kəskin azalmanın olduğunu müşahidə edirik.
Bəs maraqlıdır buna səbəb nədir? Ümumilikdə 700 bal savad göstəricisi sayıla bilərmi? Qəbul imtahanlarını beynəlxalq standartlara uyğunlaşdırmaq və keyfiyyətli etmək üçün nə kimi tədbirlər həyata keçirmək lazımdır?
Təhsil eksperti Elçin Əfəndi AzEdu.az-a açıqlamasında bu prosesinin kurikulum sisteminə keçiddən sonra baş verdiyini qeyd edib:
“Artıq biz son dövrlər 700 bal toplayan abituriyentlərin sayının azalmasını müşahidə edirik. Demək olar ki, bu proses kurikulum sisteminə keçiddən sonra baş verdi. Kurikuluma keçidə kimi ən yüksək bal toplayan səhv etmirəmsə, son ildə 29-30 nəfər qeydə alınmışdı. Daha sonra isə tədricən 700 bal toplayanların sayı kəskin şəkildə azaldı. 2019 və 2020-ci illərdə 700 bal toplayanların sayı ümumilikdə 2-3 nəfər, son il 2 nəfər təşkil etdi. Çox təəssüüf ki, bu il ümumiyyətlə 700 bal toplayan abituriyent olmadı. Ancaq nəticələrə əsasən 700 balın olması, təhsilin keyfiyyətinin yüksək olması mənasına gəlmir. Hazırda 600-dən çox bal toplayan abituriyentlərin sayında da azalma müşahidə olunur. Bu keyfiyyət göstəricisinə nümunə ola bilər”.
Ekspert bildirib ki, nəticələrin ürək açan olmamasının əsas səbəblərindən biri də ölkəmizin təhsilin distant formasına tam hazır olmamasıdır:
“Nəzərə alsaq ki, 2019-2020-ci tədris ilinin II yarımili, eyni zamanda 2020-2021-ci tədris ili əsasən, yuxarı sinif şagirdləri üçün dərslər tam şəkildə distant formada tədris olunub. Bütün bunlar onu deməyə əsas verir ki, təhsilin distant formasına ölkəmiz və cəmiyyətimiz tam hazır olmadığı üçün nəticələr ürək açan deyil. Hazırda nəticələrin ümumi orta təhsil müəssisələrində istər böyük summativ qiymətləndirmə, istərsə də kiçik summativ qiymətləndirmə zamanı aşağı olduğu görünür. Eyni zamanda həm 9 illik, həm də 11 illik buraxılış imtahanlarının nəticələrində təəsüf ki, ürək açan deyil. Bununla yanaşı ali təhsil müəssisələrinə bütün qruplar üzrə qəbul imtahanlarında da çox sayda yüksək nəticələr müşahidə olunmur. Bu da onu deməyə əsas verir ki, biz təcili olaraq ənənəvi tədrisə qayıtmalıyıq”.
Ekspert buraxılış və blok imtahanlarını birləşdirərək abituriyentlərin ali təhsil müəssisəsinə qəbul üçün sadəcə bir imtahan verməsini təklif edib:
“Düşünürəm ki, artıq tədricən biz birbaşa Avropa ölkələrinin, eyni zamanda bizə yaxın olan Türkiyə formatında qəbul imtahanları həyata keçirə bilərik. Yaxşı olar ki, abituriyentlər bir dəfə buraxılış imtahanı verməklə ali təhsil müəssisələrinə qəbul ola bilsinlər. Necə ki, buraxılış imtahanı verdikləri zaman ali təhsil müəssisələrinin V qrup üzrə ixtisaslarına, eyni zamanda kolleclərə, yəni orta ixtisas təhsili müəssisələrinə qəbul ola bilirlər. Belə desək, buraxılış və blok imtahanlarını birləşdirməklə birbaşa imtahan verərək, nəticəyə əsasən abituriyentlərin ali təhsil müəssisələrinə qəbulunu təmin etmək olar deyə düşünürəm”.
O, qəbul zamanı bəzi sualların sayının azaldılmasının daha məqsədəuyğun olduğunu vurğulayıb:
“Kurikulum üsulunda qəbulun aparılması zamanı yaxşı olar ki, mətn tipli sualların, eyni zamanda açıq yazılı, yəni cavablandırılması abituriyentin öz ixtiyarına verilmiş, hansıki əl yazısı ilə cavablandırılan sualların sayının azaldılması imtahan nəticələrinin daha tez çıxması baxımından məqsədəuyğun olar. Bütün bunlarla yanaşı orta ümumitəhsil müəssisələrində təhsilin keyfiyyətini artırmalıyıq ki, ümumi təhsil göstəriciləri, qiymətləndirmənin bütün meyarları üzrə yüksək olması önə çıxa bilsin”.
kitabı