Azedu.az
https://modern.az/ https://www.instagram.com/apak.az/
2023-05-28 15:08:00
Günəş altında yanmaq sağlamlıq əlaməti deyil: uşaqları günəşdən niyə və necə qoruma

 

 

Kiçik dozalarda günəş şüaları həqiqətən faydalıdır: onlar D vitamini və "xoşbəxtlik hormonu" serotoninin sintezi üçün lazımdır və bəzi xəstəliklərin riskini azaltmağa kömək edir . Yüksək dozalarda günəş radiasiyası isə ən pis düşmənə çevrilir və xərçəngin ən aqressiv növlərindən birinin - melanomanın inkişaf riskini artırır.

Böyüklərdə melanomanın bir hissəsi "uşaqlıqdan gələndir"

Günəş nəhəng ̆ ultrabənövşəyi şüaların mənbəyidir ̆. Onları görmək və hiss etmək mümkün deyil, lakin dəri hüceyrələrinin DNT-sini zədələyə bilər. Bir insanın zədələndikdən sonra DNT strukturunun bərpasına cavabdeh olan genlərdə müəyyən mutasiyalar varsa, bu, yanlış genetik materialın yığılmasına və bədxassəli bir şişin meydana gəlməsinə səbəb ola bilər .

Günəş yanığı sağlamlıq əlaməti deyil, dərinin ultrabənövşəyi radiasiyaya qarşı qoruyucu reaksiyasıdır. Dəri yüksək dozada ultrabənövşəyi radiasiyanın öhdəsindən gələ bilmədiyi zaman günəş yanığı baş verir . O qırmızıya çevrilir, yanma hissi, qaşınma, daha ciddi hallarda - şişkinlik, kabarcıklar, atəş əmələ gəlir.

Dəri nə qədər açıq olarsa, bir o qədər az qaralır və günəş yanıqlarına daha çox meyllidir. Ultrabənövşəyi şüalara qarşı təbii qorunma mexanizmləri  ədalətli dərili insanlarda  daha zəif işləyir, buna görə də onların melanomaya tutulma riski ən yüksəkdir ̆ - təxminən 2,5%. Qara insanlarda bu , təxminən 0,5% təşkil edir . Bir şəxs ən azı iki ildə bir dəfə günəş yanığı alırsa , riskləri üç dəfə artır .

Son zamanlarda gənclər və yeniyetmələrdə melanoma getdikcə daha çox diaqnoz qoyulur . Əksər hallarda, bu, uşaqlıqda alınan günəş yanıqlarından "salam"dır. Uşaqların dərisi daha zərifdir, orada müdafiə mexanizmləri daha az işləyir , buna görə də ultrabənövşəyi radiasiya uşaq üçün xüsusilə təhlükəlidir.

 

Uşaqlıqdan aşılanan günəşdə düzgün davranış mədəniyyəti son dərəcə vacibdir . Bunun sayəsində ultrabənövşəyi şüaların səbəb olduğu dərinin vaxtından əvvəl qocalmasının qarşısını almaq mümkündür.

Dərinin bədxassəli yenitörəmələrinin inkişafında ultrabənövşəyi radiasiyanın əsas rolu sübut edilmişdir. Uşaqlıqda alınan qabarcıqlı tək günəş yanığı belə gələcəkdə dəri melanomasının inkişaf riskini 2 dəfə artırır.

dəri neoplazmalarının dermatoskopiyası üzrə mütəxəssis

uşaqlarda melanoma və dəri xərçənginin digər formalarının nadir olduğunu başa düşmək lazımdır . Bir mütəxəssisin (dermatoloq və ya onkoloq) nəzarəti altında uşaqlar adətən qəbul edilir:

D vitamini istehsalı üçün 15 dəqiqə kifayətdir

D vitamininin dəridə sintez olunması üçün saatlarla sahildə yatmaq lazım deyil. Ümumdünya Səhiyyə Təşkilatının məlumatına görə, həftədə 2-3 dəfə 5-15 dəqiqə günəş altında olmaq kifayətdir və ultrabənövşəyi şüalar yalnız əllərə və üzə düşərsə, orqanizm lazımi miqdarda vitamin sintez edə biləcək. Ancaq dəriyə günəşdən qoruyucu sürtülməməlidir .

Əgər siz övladınızı 15 dəqiqədən çox çölə çıxarmağı planlaşdırırsınızsa, xüsusən də günəşli  yay  günündə, dərinin qorunmağa ehtiyacı var.

 

Qayda №1. Gəzinti və çimərliyə səfərlər saat 11:00-dan əvvəl və ya 16:00-dan sonra planlaşdırılmalıdır

UB radiasiyası ən çox saat 11:00-dan 16:00-a qədərdir (bəzi mənbələrə görə, hətta 10:00-dan). Bu zaman uzun müddət küçədə olmamalısınız  və əlbəttə ki, çimərliyə getməyə ehtiyac yoxdur. Günəş şüalarının nə qədər aktiv olduğunu yoxlamaq üçün sadə bir “ kölgə testi” etmək olar. Çıx çölə və kölgənə bax: boyunuzdan qısadırsa, indi günəş mütləq dost deyil, düşməndir.

Çimərlikdə ultrabənövşəyi şüalar sudan və qumdan əks olunduğu üçün daha da yüksək radiasiya dozası əldə edə bilərsiniz. Küçədə onlar da otdan, asfaltdan, qışda - qardan əks oluna bilər.

Qayda №2. Dərinin yalnız çimərlikdə və isti günlərdə deyil, hər zaman qorunmağa ehtiyacı var.

Bir qayda olaraq, bizə elə gəlir ki, biz ancaq çöldə isti olanda günəş vannası qəbul edirik. Bu illüziyadır. Ultrabənövşəyi şüalar hər  gün, ilin istənilən vaxtında dərimizə təsir edir , onların təsiri kümülatif olur.

İstilik ultrabənövşəyi deyil, infraqırmızıdır. Günəş yanığı riski artıq yazda artır .  Soyuq fəsillərdə , günəş daha parlaq parlamağa başlayır və yerə daha yüksək dozada ultrabənövşəyi radiasiya "göndər".

Qayda №3. Dərinizi geyimlə qoruyun ̆

 

İsti ̆ günəşli ̆ gündə bir çox valideynlər uşaqlarını daha yüngül geyindirməyə çalışırlar , lakin günəşdən etibarlı qorunmaq üçün, əksinə, uzun qollu və şalvarlı paltarlara ehtiyacınız var . Tünd rəngli sıx parçalar ən yaxşı şəkildə qoruyur. Nəm paltarlar daha çox UB işığı keçir .

Uşağın başına ən azı 5-7 sm kənarı olan panama papağı taxılmalıdır ki, o, təkcə baş dərisini deyil, həm də alın, göz, qulaq, burun və boynu qorusun. Beysbol papaqları o qədər də yaxşı deyil, çünki onlar yalnız günəşdən üzü örtür, qulaqları və boynu açıq saxlayır. Yeri gəlmişkən, bir saman şapka lazımi müdafiəni edə bilmir .

Günəş eynəkləri gözlərinizi və ətrafındakı dərini qoruyacaq – onu seçərkən ultrabənövşəyi şüaları buraxmayanları seçmək lazımdır.

Çimərlikdə rashguardlardan ultrabənövşəyi şüaları buraxmayan parçadan hazırlanmış xüsusi günəş kostyumlarından   istifadə etməlisiniz .  

Qayda №4. Uşaqların dərisi üçün təkcə günəşin yaydığı deyil istənilən  ultrabənövşəyi radiasiya təhlükəlidir .

Adi bir səhv, solaryumların və UB lampalarının günəş şüalarından daha təhlükəsiz olduğunu düşünməkdir. Onlar həmçinin dəriyə zərər verə biləcək ultrabənövşəyi radiasiya yaradırlar. 30 yaşından əvvəl " süni qaralmaq" xüsusilə təhlükəlidir . Yeri gəlmişkən, əgər bir uşağı " kvarslamağa " qərar verərsinizsə, bunu ultrabənövşəyi şüalanmanın dozasına nəzarət edəcək bir həkimin iştirakı ilə etmək daha yaxşıdır .

Qayda №4. Günəş kremindən istifadə edin

Günəşdən qoruyucu vasitələrdən ardıcıl və düzgün istifadə melanoma inkişaf riskini azaldır.

Doğru günəş kremi seçmək vacibdir. Ultrabənövşəyi şüaların qarşısını almaq qabiliyyəti xüsusi günəşdən qorunma faktorları ilə müəyyən edilir: SPF qısa dalğaların daxil olmasına mane olur. şüalar ̆ (UV B), PPD - uzun dalğa (UB A). Məhsulda qoruyucu amillərin (SPF/PPD) tövsiyə olunan nisbəti 3-dür.

Paketdə SPF15 əmsalı göstərilibsə, bu, məhsulun ultrabənövşəyi radiasiyanı 93% -ə qədər gecikdirməsi deməkdir. şüalar ̆, SPF30 - təxminən 97%, SPF50 - 98%, SPF100 - 99%.

SPF30 və yuxarı etiketli məhsullardan istifadə etməyi məsləhət görürlər .

Onları düzgün tətbiq etsəniz - onları sürtmədən dəriyə paylayın - bir saatdan sonra uşaq qorunmadığı təqdirdə 2 dəqiqə ərzində olduğu kimi təxminən eyni ultrabənövşəyi şüalanma dozasını alacaq.

Günəşdən qoruyucu kremlər nə qədər təhlükəsizdir? Bu məsələ ilə bağlı mübahisələr uzun müddətdir davam edirdi, lakin indi alimlər nəhayət ki, onlara son qoydular. Müasir günəş kremləri müntəzəm istifadə etmək belə sağlamlığa heç bir zərər verə bilməz.

Qayda № 5. Günəş kremindən düzgün istifadə edin !

Günəş kremini sərin yerdə saxlamaq lazımdır. Əgər onlar avtomobildə uzun müddət günəş altında qalıblarsa, onların effektivliyi azala bilər.

Uşaq çox tərlədikdə və ya çimdikdə, günəşdən qoruyucu kremlər yuyulur və yenidən tətbiq olunmalıdır. Adətən qorunma 2 saat davam edir.

Bu məqaləni ciddi qəbul edin və yaxınlarınızla paylaşın

Uşaqlıqda hamımız günəş vannası qəbul etdik, bütün günü küçədə qaçdıq, "və heç nə olmadı" deməklə iş bitmir. Səbəb-nəticə əlaqələri həmişə dəqiq olmur, lakin bu, onların mövcud olmadığı demək deyil.

Bu gün hər kəs siqaretin zərərli olduğunu bilir və bir vaxtlar hətta həkimlər bunu xüsusi bir problem olaraq görmürdülər . İnsan siqaret çəkəndə onun başına pis heç nə gəlmir. Bununla belə, tütün tüstüsü ağciyər xərçənginin əsas səbəbidir. Siqaretlə bağlı vəziyyət dəri xərçəngi və melanoma ilə oxşardır.